ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    יפוי כוח מתמשך

    אז מהו בכלל יפוי כוח מתמשך?

    יפוי הכח המתמשך נועד לאדם צלול בדעתו, המעוניין כי יהיה מישהו (או כמה אנשים) שיוכל/ו להחליט על פעולות למענו גם אם וכאשר לא יהיה צלול חלילה.

    אדם יכול לתת יפוי כח לאדם אחד או ליותר מאדם אחד. הוא רשאי לקבוע אם ההחלטות יהיו של כל אחד ממיופי הכח שלו לבדו או של כולם יחד או של כל צירוף שלהם.

    יפוי כח בעניינים רפואיים נכנס לתוקף רק כאשר האדם אינו "מבין בדבר" (כלומר: אינו צלול בדעתו). אפשר לקבוע ביפוי הכח מי יחליט אם הגיע מייפה הכח לשלב זה בחיים. אם לא קובעים – יש ברירת מחדל שהיא: רופאים שהוסמכו לשם כך.

    המלצה רווחת היא לקבוע שכל רופא בישראל יהיה מוסמך לקבוע שמייפה הכח אינו "מבין בדבר", וזאת במטרה לאפשר קבלת החלטות במהירות על ידי מיופה הכח, בעיקר במצבי חירום רפואיים.

    בענייני רכוש וכספים אפשר לציין שיפוי הכח יכנס לתוקף בתאריך מסויים – גם ביום חתימת המסמך. מצד שני, כניסה לתוקף של יפוי הכח בענייני רכוש אינו שולל בשום צורה את כוחו של נותן יפוי הכח להמשיך ולעסוק באותם עניינים במקביל (בניגוד למינוי אפוטרופוס למשל).

    מי שנותן את יפוי הכח צריך אפוא להחליט: מי הם מיופי הכח ובאיזה הרכב יש לקבל החלטות.

    אפשר גם לקבוע מצב הירארכי. למשל: אפשר למנות את פלוני, ורק אם פלוני לא יכול או לא רוצה למלא את התפקיד, יעבור התפקיד למישהו אחר. במקרים שבהם יש שני בני זוג המתפקדים היטב, זו בדר"כ דרך המלך: כל אחד ממנה את השני, ורק בשלב שני, אם צריך, עובר התפקיד לדור הבא. אבל – הכל לשיקול דעת הממנה כמובן, אם הממונים מסכימים לתפקיד כאמור.

    ליצירת קשר
    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      חייג עכשיו
      דילוג לתוכן