ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    כמה עולה הסכם ממון?

    למעשה, עלות הסכם ממון נקבעת בהתאם למורכבותו, ובנוסף עפ"י החלטת עורך הדין העורך את ההסכם, אל מול לקוחותיו. אין מחיר קבוע להסכם ממון ומדובר בשוק חופשי.

    לרוב, העקרון שיקבע כמה עולה הסכם ממון הוא היקף השירות שהלקוחות מבקשים. הסכמי ממון לרוב מטרתם הינה דומה, והיא לערוך הפרדה רכושית מסוימת או מוחלטת, ולקבוע את דרכי התנהלות משק הבית המשותף והמופרד בין הצדדים להסכם, אם כי בין הסכם להסכם נוכל למצוא שוני רב בתוכנו ובסוגו.

    אילו סוגי הסכם ממון קיימים?

    קיימים מגוון סוגים של הסכם ממון אשר מטרתם כמעט זהה. הסכמי ממון משתנים פעמים רבות לאור כמות הרכוש המופרד, כמות הנכסים והמגוון שלהם, והמצב הזוגי של הצדדים להסכם. סוגי הסכם ממון העיקריים הנם:

    • הסכם ממון לפני חתונה.
    • הסכם ממון אחרי חתונה.
    • הסכם ממון בין ידועים בציבור (הסכם זוגיות).

    מה ההבדל בין סוגי הסכמי הממון?

    ההבדל העיקרי בין ההסכמים שפורטו מעלה, הוא אופן אישורו, והדרך בה הוא מקבל תוקף. כך למשל בני זוג שנישאו יהיו מחויבים לאשר את הסכם הממון בפני שופט בבית המשפט לענייני משפחה. בשונה מכך, בני זוג שטרם נישאו, אך מתכוונים לעשות כן, יכולים גם הם לאשר את ההסכם בבית משפט, אך יש באפשרותם לאשר את ההסכם גם בפני נוטריון. בני זוג שאינם מתכוונים להינשא, והם מתכוונים לנהל משק בית משותף ולחיות כידועים בציבור לא מחויבים לאשר את ההסכם, אך יכולים לעשות כן, וזה בהחלט עשוי להוסיף למהימנותו של ההסכם.

    האם יש לשלם אגרה לצורך אישור הסכם ממון?

    מלבד השאלה המתבקשת כמה עולה הסכם ממון? יש שאלה נוספת שאנו נשאלים והיא האם יש לשלם אגרה לצורך אישור הסכם הממון? והתשובה היא – בהחלט! לצורך אישור הסכם ממון בפני נוטריון ולפני הנישואין כאמור, יידרשו בני הזוג לשלם 394 ₪ עבור האישור, ו-68 ₪ עבור כל העתק נוסף. לצורך אישור הסכם ממון בפני שופט בבית משפט לענייני משפחה, יידרשו בני הזוג לשלם אגרה בסך 555 ₪ (משתנה מעת לעת).

    האם ניתן לערוך הסכם ממון ללא עורך דין?

    אכן ניתן לערוך את הסכם הממון באופן עצמאי, אך ללא הידע המתאים, הדבר עלול להוביל לעוגמת נפש רבה לצדדים, כאשר כל מילה בפני עצמה יכולה להיות בעלת משמעות רבה. משכך, ההמלצה הרווחת, וכך אכן עושים רוב הזוגות, היא לפנות לעורך דין לצורך עריכת ההסכם.

    עורך דין דוד עזרן הינו עורך דין המומחה בעריכת הסכמי ממון תוך מתן שירות מיטבי, ליווי אישי, רגיש ומתחשב, בפרט כשמדובר בתחום שעלול להיות לעתים מעט נפיץ ולעורר מחלוקות.

    משרדנו ישמח להעניק לכם שירות מצוין הכולל פגישת ייעוץ מקיפה בטרם עריכת ההסכם, ביצוע שינויים "תוך כדי תנועה" עד לשביעות רצונם של בני הזוג.

    פנו עוד היום לעו"ד דוד עזרן – ותקבלו מענה מהיר ויעיל לכל צרכיכם.

    ליצירת קשר
    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      חייג עכשיו
      דילוג לתוכן