ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הסכם ממון על דירה

    ייעוץ בנוגע להסכם ממון על דירה

    על פי חוק יחסי הממון בין בני זוג אשר נחקק בשנת 1973, במידה והצדדים לא חתמו על הסכם ממון אשר מסדיר את חלוקת המשאבים, הנכסים, הרכוש והזכויות הסוציאליות שלהם, במקרה של פרידה בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני הם אלו שמסדירים את איזון המשאבים. במרבית הפעמים הרכוש והנכסים שנצברו במהלך הנישואים יחולקו בצורה שווה, אך כאשר ישנם פערים משמעותיים בפוטנציאל ההשתכרות של בני הזוג, בית הדין יוכל לקבוע הסדר שונה. לכן, אם בני זוג אינם מעוניינים להעניק לבית המשפט את הסמכות לקבוע את חלוקת רכושם באופן אוטומטי במידה והם נפרדים או מתגרשים, הם יכולים לפנות אל עורך דין ולנסח הסכם ממון אשר יכלול החלטות המוסכמות על שני בני הזוג אודות חלוקת רכושם והתנהלות הצדדים בחייהם המשותפים. אחד מהנושאים הבוערים לזוגות רבים במהלך ניסוח הסכמי ממון הוא נושא הנדל"ן מפאת ערכו הרב, ולכן רבים בוחרים לנסח הסכם ממון על דירה, בין אם רכשו אותה במהלך נישואיהם ובין אם לפני כן.

    הסכם ממון על דירה – להגיע להסכמות בין שני הצדדים

    כאמור, הסכם ממון נועד לקבוע כיצד יתחלקו הרכוש, הנכסים, הממון והזכויות הסוציאליות של בני זוג נשואים או ידועים בציבור במידה ודרכיהם ייפרדו. על מנת שהסכם הממון אכן יהיה בעל תוקף משפטי, ישנם כמה צעדים חשובים שיש לעקוב אחריהם. ראשית, החתימה על הסכם הממון צריכה להתאים לאינטרסים של שני הצדדים, ולכן עליהם להבין אותו באופן מלא ולהסכים לו. שנית, עליהם להעביר את המסמך החתום על ידי שני בני הזוג לבית המשפט לענייני משפחה על מנת לקבל את האסמכתא הסופית, ואם הסכם הממון נערך לפני הנישואין, במקרה שכזה, יוכל גם נוטריון לאשרו ולתת לו את התוקף המתאים. ידועים בציבור, אינם צריכים לאשר את הסכם הממון, אך רשאים לעשות כן כדי לחזק את תוקפו המשפטי. על אף שרבים חושבים שעריכת הסכם ממון על דירה ועל רכוש עלול להכניס טעם רע לנישואים, בפועל מדובר בהסכם שנועד להגן על שני הצדדים ואף להוכיח כי הם עושים את הצעד הראשון בחייהם המשותפים בתום לב בלבד.

    הסכם ממון דירה לפני הנישואין

    עורך דין דוד עזרן הוא עו"ד מומחה בדיני משפחה, חוזים והסכמי ממון בפרט, והוא לאורך השנים ליווה אין ספור זוגות נשואים ולא נשואים בהליכים חשובים בחייהם כמו עריכת הסכמי ממון על מנת להגן על האינטרסים והזכויות הקנייניות שלהם. אתם מעוניינים בייעוץ משפטי מקצועי? פנו אלינו ונשמח לסייע.

    הסכם ממון לדירה

    ליצירת קשר
    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      חייג עכשיו
      דילוג לתוכן